Sunday Times admit they told porkies

This Sunday Times correction only covers just one aspect of what was a thoroughly bias and misleading article.
 Mr Wilmer,
I am replying to your complaint of February 22, which you lodged under the auspices of Ipso. Thank you for submitting it.
You asserted that Tom Harper’s news story that day, headlined “Child sex abuse inquiry papers posted online”, had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors’ Code of Practice.
My role on behalf of The Sunday Times is to say whether or not we agree that Clause 1 was breached.
In the absence of evidence to the contrary, I accept your assurance that you did not  “remove” the Leigh Day/Lavery/Wilmer correspondence physically from the Home Office but received a copy of it from a lawyer for the child sex abuse inquiry when you were a member of the inquiry panel. You later published this on your blog.
Accordingly, The Sunday Times proposes to resolve your complaint by printing this correction:
Our story “Child sex abuse inquiry papers posted online” (News, February 22) stated that Graham Wilmer, a former member of the official inquiry into child sex abuse, had “removed” confidential documents from the Home Office and posted them on the internet. In fact he had received material from a lawyer acting for the inquiry before posting it on his blog.


Filed under News

2 responses to “Sunday Times admit they told porkies

  1. Pingback: Sunday Times admit they told porkies | Alternative News Network

  2. gravile janner

    merry Christmas gojam is it Christmas i don’t really know im so senile.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s